بهینه سازی داده پروب – استفاده از دادههای پروب در بهینهسازی زمانبندی چراغ راهنما
Using Probe Data in Optimization of Traffic Signal Timing
چکیده
وسایل نقلیه ی پروب به عنوان یک راه جمع آوری اطلاعات ترافیکی زمان.- حقیقی مورد نیاز سیستم های بهینه سازی.، بیشتر توجهات را به خود جلب کرده است.
در این پایاننامه یک سری فرمول های ریاضی یکپارچه.، برای اعمال کنترل .(بر روی) چراغ راهنمایی ارائه شده است. در ابتدا.، الگوریتم تشخیص زمان پیش روی خودروها موجود در گروه.، برای شناسایی گروه ها با استفاده از اطلاعات بهنگام گرفته شده از وسایل نقلیه ی پروب.، ارائه شده است. این الگوریتم صف های موجود و گروه هایی که در حال نزدیک شدن به. هر تقاطع می باشند را شناسایی می کند.
در ادامه یک برنامه ریزی خطی آمیخته با اعداد صحیح برای بدست آوردن. جواب های بهینه ی چراغ مبتنی بر کنترلگرهای ترافیک موجود. و داده های بهنگام گروه که از یک سری وسایل نقلیه خاص مانند. اتوبوس های درون شهری دریافت می شود.، حل شده است. شبیه سازی میکروسکوپیک با استفاده نشان می دهد.، این فرمول های ریاضی می تواند تأخیر را برای همه ی وسایل نقلیه .AIMSUN. از در شرایط غیر اشباع و فوق اشباع ترافیکی در مقایسه با عملکرد کنترل قدیمی هماهنگ.- فعال چراغ راهنمایی با بهینه سازی زمان بندی نرم افزار.SY NCHRO. ، کاهش دهد.
کلمات کلیدی
پروب , بهینه سازی , کاوند , داده ها , زمان بندی , چراغ راهنما , probe , data , optimization , timing , traffic signal .
بخشی از منابع پروژه
[1] Adbel-Aty M.A. and Jovanis PP., “The effect of ITS on transit ridership”, Transportation Research
Board,3, 21-25 (1995).
[2] Antonisse R.W. and Ben-Akiva M., “Highway Assignment Method Based on Behavioral Models
of Car Driver’s Route Choice”, Transportation Record, No, 1220, 1998.
[3] Barcelo J. and Ferrer R. and Florian M. and Le E., “A Route Based Variant of the AIMSUN
Iicrosimulation Model ”,Proceedings of World Congress on Intelligent Transport Systems,
Yokohama, 1995
[4] Bondy J. A. and Murty S. R., “Graph Theory”, Springer-Verlag, Berlin, 2008.
[5] Ben-Akiva M. and Lerman S., “Discete Choice Analysis”, Theory and Application to Travel
Demand, Cambridge, MA, 1985.
…