مدیریت هدفمند ترافیک شهری در کاهش سوانح رانندگی با استفاده از شبکه های بین خودرویی VANET
400,000 تومان
300,000 تومان
پرداخت و دریافت فایل
با افزایش شهرنشینی و بزرگ شدن شهرها و بالطبع افزایش عبورومرور و حمل و نقل، باید بتوان این حجم زیاد عبورومرور و ترافیک ایجاد شده ناشی از آن را کنترل کرد و تا جای ممکن از ایجاد تصادفات احتمالی جلوگیری کرد.
شبکه های اقتضایی بین خودرویی یا. VANET. یکی از فناوری های های جدید و بسیار مفید برای پاسخ به این چالش است. این شبکه ها با اطلاع رسانی بموقع رویداد های جاده ای در شبکه ای بین خودرویی پیشنهادی مناسب برای بالا بردن کیفیت مدیریت ترافیک و بهبود امور مدیریتی در زمان بروز حوادث و بحرانهای احتمالی هستند.
در این راستا در این پروژه به بررسی روش های مکانیابی واحدهای کنار جادهای که یکی از مهمترین بخشها در فناوری VANET است. می پردازیم.یکی از ایده هایی که می توان برای طراحی شبکه بین خودرویی مد نظر قرار داد پیدا کردن مکان واقعی خودروها از طریق نرمافزار Google Earth انتقال آن به نرمافزار Matlab است. تا پس از بهینهسازی مکان واحدهای کنارجادهای با استفاده از الگوریتم ژنتیک در جهت داشتن بیشترین پوشش ممکن، دوباره به نرمافزار Google Earth اطلاعات را منتقل نماییم.
جهت آزمون کردن الگوریتم پیشنهادی از خیابانهای شهر رشت برای شبیهسازی استفاده شده است. در انتها نتایج در مقایسه با توزیع یکنواخت واحدهای کنار جادهای مقایسه شده است، که عملکرد مطلوب روش را نشان میدهد.
فصل اول: مقدمه ۱-۱
مقدمه ۲ ۱-۲
ضرورت انجام تحقیق ۳ ۱-۳
نوآوریهای پایاننامه ۴ ۱-۴
فصل دوم: مروری بر تکنولوژی VANET و مدیریت شهری ۲-۱
مقدمه ۷ ۲-۲
مقدمهای بر شبکههای خودرویی اقتضایی ۷ ۲-۳
اجزای اصلی شبکه VANET ۸ ۲-۴
مزایای شبکههای VANET ۱۱ ۲-۵
دامنههای ارتباطیVANET ۱۲ ۲-۶
کاربرد شبکه VANET ۱۳ ۲-۶-۱
کاربردهای ایمنی الکترونیکی ۱۳ ۲-۶-۲
کاربردها مدیریت ترافیک ۱۳ ۲-۶-۳
کاربردهای نگهداری و تعمیر و خدمات جانبی برای آسایش راننده ۱۴ ۲-۷
شبکه هوشمند حمل و نقل شهری ۱۶ ۲-۸
اهمیت بکارگیری VANET در ITS جهت کاهش تصادفات ۱۸ ۲-۹
نتیجهگیری ۲۰
فصل سوم: روشهای نسبتاً معاصر در پروتکلهای مسیریابی در VANETها ۳-۱
مقدمه ۲۲ ۳-۲ پروتکل مسیریابی VANET ۲۲ ۳-۲-۱
پرتکلهای مسیریابی توپولوژی بنیاد ۲۳ ۳-۲-۱-۱
پروتکل مسیریابی Proactive ۲۳ ۳-۲-۱-۱-۱
DSDV ۲۳ ۳-۲-۱-۱-۲
OLSR ۲۴ ۳-۲-۱-۱-۳
FSR ۲۴ ۳-۲-۱-۱-۴
STAR ۲۵ ۳-۲-۱-۱-۶
WRP ۲۵ ۳-۲-۱-۲
مسیریابی واکنشی. (Reactive) ۲۵ ۳-۲-۱-۲-۱
روش DSR ۲۵ ۳-۲-۱-۲-۲
AODV ۲۶ ۳-۲-۱-۲-۳
TORA ۲۶ ۳-۲-۱-۲-۴
ABR ۲۷ ۳-۲-۱-۲-۵
SSA ۲۷ ۳-۲-۱-۲-۶
PGB ۲۷ ۳-۲-۱-۳
پروتک ل های مسیریابی. ( Hybrid پیوندی ) ۲۸ ۳-۲-۱-۳-۱
ZRP ۲۸ ۳-۲-۱-۳-۲
HARP ۲۸ ۳-۳
مسیریابی براساس موقعیت. ۲۹ ۳-۳-۱
اپروتکل V۲V/NON DTN حریص ۲۹ ۳-۲-۱-۱
GPCR ۲۹ ۳-۲-۱-۲
CAR ۲۹ ۳-۲-۱-۳
DIR ۳۰ ۳-۲-۱-۴
GPSR ۳۰ ۳-۲-۱-۵
VGPR ۳۰ ۳-۲-۱-۶
GyTAR ۳۱ ۳-۳-۲
پرو تکل /DTN مقاوم دربرابر تأخیر ۳۱ ۳-۳-۲-۱
MOVE ۳۱ ۳-۳-۲-۲
VADD ۳۱ ۳-۳-۲-۳
SADV ۳۲ ۳-۴ پروتکلهای مسیریابی خوشه بنیاد. ۳۲ ۳-۴-۱
COIN ۳۲ ۳-۴-۲
CBDRP ۳۳ ۳-۴-۳
LORA-CBF ۳۳ ۳-۵
مسیریابی Geocast ( پخش زمینی ) ۳۳ ۳-۵-۱
IVG ۳۳ ۳-۵-۲
DRG ۳۴ ۳-۵-۳
DG-CASTOR ۳۴ ۳-۶
پروتکل های مسیریابی Broadcast ۳۴ ۳-۶-۱
BROADCOMM ۳۴ ۳-۶-۲
UMB ۳۵ ۳-۶-۳
V-TRADE ۳۵ ۳-۶-۴
DV-CAST ۳۵ ۳-۶-۵
EAEP ۳۶ ۳-۶-۶
SRB ۳۶ ۳-۷
روش پیشنهاد شده اخیر در VANET ۳۶ ۳-۸
مسائل اخیر پروتکلهای مسیریابی. VANET ۳۸ ۳-۹
مروری بر چند نمونه عملی. ۳۸ ۳-۱۰
نتیجهگیری ۴۱
فصل چهارم :بهینه سازی مکانیابی واحد های کنار جادهای در شبکههای. VANET ۴-۱
مقدمه ۴۳ ۴-۲
.ادامه…
مدیریت هدفمند ترافیک شهری
شبکه بین خودرویی, ترافیک , VANET , RSU , VANET Car Network